niedziela, 10 lutego 2013

Kruche ciasteczka serduszka waniliowo - kakaowe

Przepis na te ciasteczka zaczerpnięty został z  opakowania cukru wanilinowego.Ciasteczka te świetnie pasują do szklanki mleka.Ciasto dzielimy na dwie połowy i do jednej z nich dodajemy kakao.Przy wycinaniu serduszek należy pamiętać by forma na serduszka była dość mała.Przy wykrojeniu większych otworów środki mogą po upieczeniu wypadać jeżeli są nieumiejętnie włożone.

Przepis
250 gram mąki
130 gram masła
1 opakowanie cukru wanilinowego
1 jajko
3/4 szklanku cukru pudru
2 łyżki kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Zagniatamy ciasto z mąki, masła, cukru wanilinowego, jajka, proszku do pieczenia i cukru pudru.Dzielimy ciasto na dwie równe połowy.Do jednej z nich dodajemy kakao.Zawijamy we folię i wkładamy do lodówki na 1 godzinę.Po wyjęciu rozwałkować najpierw jasną masę.Następnie wycianamy koła przy użyciu okrągłej foremki (ja używałam szklanki).W wyciętych kołach jasnego ciasta wycinamy za pomocą foremki -serduszko .W tym momencie tworzy sie dziura w jasnym ciastku w kształcie serca. W następnym etapie wałkujemy ciasto ciemne i wycinamy kakaowe serduszka ,którymi uzupełniamy środki jasnych ciastek.Mam nadzieje że wytłumaczyłam to jasno.Z ciastem ciemnym możemy też zrobić to samo tzn wykrawamy koła ,w każdym kole robimy dziurę w kształcie serca i uzupełniamy jasnym ciastem w kształcie serduszka.Piec 10 min w temp 180 stopniC.
Smacznego








 
 

13 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądają takie dwukolorowe serduszka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne :) I jak ładnie zapakowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak uroczo wyglądają te ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  4. dobry przepis zrobiłam i zniknęły ekspresowo a wygląd zachwycił wszystkich w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasteczka wyszły przepyszne tylko ich wygląd nieco się różni od tego na zdjęciach ale mimo to znikają szybciej niż zdążę je upiec naprawdę super przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś upiekłam mężowi na walentynki. Wyszły piękne i pyszne. Polecam :]
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  7. a ile ciasteczek wyszło z tej porcji? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Są śliczne i pyszne, serca zastąpiłam gwiazdkami wyszły bajeczne ;3

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzooooo pyszne ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  10. Szukałam przepisu na kruche ciasteczka. Próbowałam z różnych blogów, ale te podbiły me kubki smakowe :) Bardzo dobre ciasteczka (zwłaszcza część kakaowa)! Polecam

    OdpowiedzUsuń